Motokrossz (gyakran rövidítik MX-nek vagy MotoXnek). A motokrossz szó az első világháborúban fogant az angol hadseregben. A motorcycle(motorkerékpár) és cross (át, keresztül) összetételéből keletkezett, tehát motorral mindenen keresztül. Miután a motokrossz veszélyes sport, magas szintű koncentrációt, gyors reflexeket, alacsony reakcióidőt és nem utolsó sorban hatalmas fizikai állóképességet igényel. Gyakoriak a bukások, balesetek, ezért számos előírás szabályozza a versenymotor felszerelését, a versenyző öltözékét. A motor sárvédőinek hossza, a lábtartó szerkezeti kivitele, a kuplung és fékkar kialakítása, a rajtszámtábla elhelyezése ugyanúgy szabályozott, mint a csizma, speciális nadrág és mez, bukósisak, szemüveg és kesztyű viselése.
MX1 |
Motocross/Supercross
(azelőtt "250") |
250cc |
450cc |
|
MX3 |
abbamaradt
(azelőtt "nyitott osztály") |
250cc+ |
450cc+ |
jellemzően 500cc két ütem, vagy "nyitott" osztály |
MX2 |
Motocross Lites/Supercross Lites
(azelőtt "125") |
144cc |
250cc |
|
85BW |
Supermini |
85cc-112cc |
150cc |
"BW"= nagyobb kerekek |
85SW |
Mini |
85cc |
150cc
(ha a klub megengedi)
|
"SW" = kisebb kerekek |
65 |
Mini |
65cc |
N/A |
|
Üdvözlettel MotocrossMánia! :)