MEGA-TESZT 2014-ES 450-ESEK
Harmadik hely: Yamaha YZ450F
A 2014-es Yamaha YZ450F fejlődött a legtöbbet a 450-esek között tavalyhoz képest. Nem csak az eddigi hibákat javították ki, de a gépnek lett három előnye is a többiekkel szemben.
A Yamaha SSS felfüggesztése fej-fej mellett küzd a többiekkel. Jó a csillapítás, a tömítés kimondottan elfogadható élettartamú és a rugó feszessége is megfelelő.
Az YZ450F bombaiztos. Betüthet a ménkü de akkor is megy. A blokk maximálisan téged szolgál, mivel a teljesítmény egyenletesen és dinamikusan oszlik el a teljes fordulatszám tartományon. Fantasztikus erőeloszlás, csodás felfüggesztések és a végletekig megbízható motor – kezelhetőségből ötös. A korábbi Yamaha YZ450F-hez képest hatalmas fejlődés.
Az előző YZ450F erőeloszlását valahogy nem találták el. Szegmensekre volt osztva és a különböző fordulatszám tartományok közötti átmenet nem volt túl sima, legyen szó akár kisebb vagy nagyon fordulatról. Az újnál az erőeloszlás azonban egyenletes. Gyors és ezt érzed is. A legjobb az, hogy a valaha tesztelt 450-esek között ebben van a legtöbb erő, de ezt finoman adja le (kivéve azt az idegesítő ugatásszerű hangot alacsony fordulaton).
Teljesítmény: 58.24 lóerő 9900-as fordulaton
Hátráyok
Ha beülhettünk volt a 2014-es Yamaha YZ450F dizájn megbeszélésére akkor ajánlottuk volna nekik, hogy változtassanak az üzemanyag rendszer vázlatán, fejlesszenek az időzítésen és az áttételen. Továbbá azon a lazaságon is javíttatnák, ami az elején érezhető, átvariálnánk az áttétek arányát, és mindent megpróbálnánk, hogy egy kicsivel többet hozzunk ki a légszűrőből. Ok, ennek ellenére le a kalappal a Yamaha mérnőkei előtt a fantasztikus felfüggesztésért, a széles és erős (bár soványka) erőeloszlásért és az alkatrészek rugalmasságáért. Hatalmas fejlesztések egy olyan évben, ahol a versenytársaktól csak immel-ámmal lehet változtatásokat látni.
Verdikt
Fantasztikus erőeloszlás, csodás felfüggesztések és a végletekig megbízható motor – kezelhetőségből ötös. A korábbi Yamaha YZ450F-hez képest hatalmas fejlődés.
Második hely: KTM 450SXF
A 2014-es KTM 450SXF rendelkezik a leghasználhatóbb lóerővel minden fordulaton, a legkönnyebben használható alacsony-közép fordulatok közötti átmenettel. Ennek a motornak vannak a legjobb fékei, kuplungja, stabilitása, a legjobb vele váltani, rajtolni, a nyomatéka, a váltója, és úgy minden. DE, annak ellenére, hogy a gyújtás és az akksi elektromos, nem ez a legnehezebb motor az öt közül. A légy a levesben azonban, az átlagosan jónak mondható WP felfüggesztés.
A KTM 450SXF négyötöd részben a legjobb a valaha készített motorok között. A maradék egy ötöd, vagyis a felfüggesztés az, ami visszatart minket attól, hogy azt merjük állítani, ez a legjobban kezelhető, legjobb kuplungos, legjobb váltós, legjobb fékes, legjobb légszűrős és erőeloszlású motor.
Teljesítmény: 56.95 lóerő 9400-as fordulaton
Hátrányok
Az elmúlt 3 évben a KTM 450SXF-nek akartuk adni a 450-es tesztben az első helyet. De mindig a telókon bukott el a dobogó felső foka. A legnagyobb bajunk a KTM-mel nem változott, és sajnos, a KTM nem is tervezett nagyobb változtatást az elmúlt pár évben. Kicsit rosszul esik, hogy ezek a felfüggesztések évről évre felbukkannak változatlanul a KTM-ben. Jobb felfüggesztéseket akarunk, több erőt alsó-közép tartományon, hogy hamarabb arra a fordulatszámra érjen, ahol már van elég erő ahhoz, hogy végre produkálhasson is valamit.
Verdikt
A KTM 450SXF négyötöd részben a legjobb a valaha készített motorok között. A maradék egy ötöd, vagyis a felfüggesztés az, ami visszatart minket attól, hogy azt merjük állítani, ez a legjobban kezelhető, legjobb kuplungos, legjobb váltós, legjobb fékes, legjobb légszűrős és legszélesebb erőeloszlású motor.
Első hely: Kawasaki KX450F
A 2014-es KX450F erőeloszlása a motor minden más karakterisztikáján túlmutat. Nem ez a legerősebb, de ez a legjobb. A 2014-es KX450F erejének az átvitele az, ami mindent visz. A Kawa mérnökei megoldották, hogy hogyan lehet olyan motort készíteni, ami gyors, de nem félelmetesen gyors. Minden szituban pont elég az ereje – nem olyan kis teszetosza erő, hanem érzéki és agresszív tolóerő. Na de mi van a motor többi részével? A fenomenális blokk mellett a többi csak átlagos. Ez egy nagy motor, furcsán kezelhető, gyengék a fékek, a kipufogó ellenszenvesen hangos, kétséges a kuplung és elég személyiségzavaros a felépítése.
A 2014-es KX450F briliáns erőeloszlásától az egész MXA csapat odáig van és vissza. A blokk fenomenális. Tökéletes elosztásban adagolja az erőt minden helyzetben. Ez az élmény elnyomja a motor átlagossága fölötti kesergést.
Teljesítmény: 55.05 lóerő 9000-es fordulaton
Hátrányok
A 2014-es KX450F annyival jobb lenne, ha alacsonyabb, könnyebb és vékonyabb lenne. Ha valamit változtathatnánk, akkor az a motor felépítése lenne. A KX450F-ben a blokk viszi a pálmát, mert minden más csak átlagos. A Kawasaki annak ellenére nyeri az összehasonlító tesztet, hogy gyengék a fékek, a kuplung határeset, a kezelhetőség karótnyelt, a hangja idegesítő és a láncvezető is hírhedten gyenge. De, mivel az összes japán motornak gyenge a fékje és a kuplungja (összehasonlítva a KTM-mel) az átlagosságért kapott feketepont még akkor sem lökné le a Kawát a dobogó felső fokáról ha az RM-Z, a CRF vagy az YZ-F csillagos ötös lenne.
Verdikt
A 2014-es KX450F briliáns erőeloszlásától az egész MXA csapat odáig van és vissza. A blokk fenomenális. Tökéletes elosztásban adagolja az erőt minden helyzetben. Ez az élmény elnyomja a motor átlagossága fölötti kesergést.
Motocross Action című szaklap hasonlította össze a 2014-es 450-eseket.
Üdövzlettel MotocrossMánia!